Ekolodzy biją na alarm. Wszędzie mamy do czynienia z plastikowymi odpadkami, które zaśmiecają naszą ziemię. Czas ich rozkładu jest tak długi, że niebawem przykryjemy ziemię nie tylko warstwą, a stertą plastikowych śmieci. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że w jakiś sposób należy pakować żywność i produkty spożywcze. Jednak, zamiast używać foli, woreczków plastikowych, wszędzie tam, gdzie jest to możliwe możemy wykorzystać papier do pakowania.
O co tyle szumu?
Dla tych, których nie przekonuje aspekt ekologiczny i zapewnienie przyszłym pokoleniom życia na czystym globie ziemskim, odpowiednim argumentem będzie fakt, że papier może być produktem luksusowym, albo takim, który sprawia, że nasz towar w oczach konsumentów będzie robił takie wrażenie. Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami, lubimy, jak ktoś o nas zadba i wychodzimy ze sklepu usatysfakcjonowani.
Czy kupując chociażby wędliny, mięso, a może sery w pobliskim sklepie czujesz, że Twoje zakupy są adekwatne do ceny i jakości? Jeżeli wybrane plasterki szynki zostaną po prostu zapakowane w woreczek plastikowy, to możesz mieć pewność, że produkt zacznie się ślimaczyć i nie będzie wyglądał apetycznie. Zupełnie inaczej będzie, gdy zostanie on zapakowany w papier do pakowania żywności.
Firmy, które długo funkcjonują w branży wędliniarskiej na rynku, doskonale zdają sobie z tego sprawę i swoje produkty pakują w papier, często papier tłuszczoszczelny, aby nie przeciekał i nie nasiąkał produktem, a co więcej, często personalizują papier do swoją konkretną markę. Mają wtedy pewność, że klient świadomie, bądź podświadomie zapamięta firmę, w której nabył dany towar i jeżeli będzie on spełniał jego oczekiwania pod względem walorów smakowych i wizualnych, to istnieje większa szansa, że wróci do konkretnego sklepu. Zwłaszcza, jeżeli ostatni plasterek ulubionej szynki wyciągnie z papieru do pakowania, na którym widnieje logo firmy.
Pamiętaj, na klientów działają bodźce. Zwłaszcza te pozytywne, które tworzą emocje i miłe wspomnienia. Wybierając papier do pakowania należy jednak zwrócić uwagę, czy posiada atest do kontaktu z żywnością. Wbrew pozorom nie każdy papier się do tego celu nadaje. Atestowane papiery można wykorzystać nie tylko we wspomnianych wcześniej sklepach wędliniarskich. Doskonale sprawdzą się w piekarniach, cukierniach, a także w sklepach spożywczych, gdzie co rusz pojawia się potrzeba zapakowania twarogu, sera żółtego, a nawet wędzonej rybki. Warto zweryfikować, jak wygląda proces pakowania żywności w Twojej firmie. Być może są jeszcze elementy, nad którymi trzeba popracować.