Technologia zaczyna dominować coraz więcej obszarów naszego życia. Coraz to nowsze wynalazki usprawniają nasze życie oraz wyręczają nas w wielu rzeczach. Technologia może nas wspierać również w procesie sprzedaży w sklepie stacjonarnym. Ostatnimi czasy popularność zyskują samoobsługowe kioski multimedialne.
Czym jest samoobsługowy kiosk multimedialny?
Jest to urządzenie posiadające ekran, skaner oraz terminal płatniczy. Taki wynalazek może zastępować sprzedawcę lub pomagać podczas wzmożonego ruchu w naszym sklepie.
Dodatkowo taki kiosk zewnętrzny usprawnia proces rezerwacji np. na wizyty oraz sprawia, że przekaz dla klienta jest bardziej czytelny i prostszy w odbiorze.
Jeżeli klient potrzebuje faktury, to również bez problemu uzyska ją w kiosku, ponieważ pełni on również funkcję fakturomatu.
Czy kiosk będzie pasował wizualnie do sklepu?
Jeśli nasz sklep jest zaaranżowany bardziej w stylu klasycznym, gdzie króluje drewno, to takie nowoczesne urządzenie raczej się nie wpasuje wizualnie do naszego sklepu. Jednakże nie musimy się martwić, producent oferuje wiele materiałów, z których urządzenie zostanie wykonane, są to m.in.: stylizowana stal, naturalne drewno oraz tworzywo sztuczne.
Dodatkowo producent oferuje dostosowanie tapety oraz całego oprogramowania urządzenia, tak aby, jak najbardziej pasowało do naszego sklepu. Dzięki tym rozwiązaniom nasz kiosk jak najbardziej dopasuje się do wyglądu naszego sklepu.
Korzyści wynikające z zastosowania kiosku samoobsługowego w naszym sklepie
Dzięki takiemu urządzeniu, z pewnością zaoszczędzimy dużą ilość czasu. Będzie ono pełniło funkcję drugiego kasjera, dzięki czemu w godzinach szczytu uda nam się uniknąć długich kolejek. Dzięki opcji wystawienia faktury oraz paragonu sprzedawca zostanie odciążony i będzie mógł poświęcić się innym zajęciom sklepowym.
Dodatkowo kiosk jest odporny na działanie warunków atmosferycznych, dzięki czemu może on być ustawiony przy wyjściu ze sklepu, a nawet na dworze.
Dla kogo kiosk samoobsługowy?
Tak naprawdę takie urządzenie znajdzie zastosowanie wszędzie, gdzie są obsługiwani klienci. Jednakże jest to szczególnie polecane dla dużych sklepów, gdzie często tworzą się kolejki. Pracownicy, zamiast pracować przy kasach, będą mogli poświęcić się np. wykładaniu towary i tym podobnym rzeczom.
Dzięki odporności na warunki atmosferyczne będzie to również świetne rozwiązanie dla wszelkiego rodzaju lotnisk, parków rozrywki, stoków narciarskich, a nawet przystanków autobusowych. Takie kioski samoobsługowe pozwalają na bezkontaktowy zakup biletów lub rezerwację terminu, co w czasach pandemii ma szczególne znaczenie.
Również wszelkiego rodzaju recepcje np. w hotelach skorzystają z zalet takich urządzeń. Kioski dedykowane dla hoteli będą oferować użytkownikom możliwość rezerwacji pokoju oraz opłacenia pobytu. Dodatkowo zaoferują klientowi możliwość zameldowania oraz wymeldowania się z hotelu.